11, 12 i 13 de novembre a la Sala Gran del Centre
Tres dies, tres horaris, tres germanes, tres ocasions per veure “GERMANES” de Carol López.
- Divendres 11 de novembre a les 20:30h (Sant Martí)
- Dissabte 12 de novembre a les 21:00h
- Diumenge 13 de novembre a les 18:00h
SINOPSI
Germanes és un text que es va estrenar l’any 2008, amb un èxit considerable, al teatre Villarroel, i posteriorment se’n va fer un telefilm l’any 2012. Quan es va estrenar un dels crítics més prestigiosos de premsa escrita, Marcos Ordoñez, va titular el seu article amb un descriptiu “al fin una comedia”. I és que Germanes és bàsicament això, una gran comèdia, però no només:
La Inés, la Irene i la Ivette es reuneixen a casa de la mare per assistir al funeral del seu pare; no hi tornaran a coincidir totes tres fins un any més tard per l’aniversari de la mort del pare.
Aquest és l’argument base, però nosaltres hem anat un pas més enllà… i deixeu-me que us ho expliqui…
L’autora del text, i alhora directora del muntatge teatral, la Carol López, em consta que té una manera peculiar de crear les seves obres. Parteix d’una base argumental i la va desenvolupant en funció de les actrius i actors que formen el repartiment i de les improvisacions i/o propostes d’aquests.
Nosaltres, en la mesura de les nostres possibilitats i seguint el text que es va representar originalment, hem volgut jugar a fer el mateix, i no faig servir el verb jugar perquè si… El verb “actuar”, el fet de representar, en alguns idiomes és el mateix verb que “jugar”. Això passa tant en anglès “play”, com en francès “jouer”. I jugant jugant, ens hem fet els personatges més nostres, hem fet petites adaptacions més properes a nosaltres… i a vosaltres, les espectadores i espectadors. Crec que el teatre, i sobretot el teatre que fem la gent del Centre, ha de ser un joc, un divertiment. Nosaltres ens ho hem passat molt bé assajant i esperem passar-ho bé en les funcions… Ara esperem que vosaltres també us ho passeu bé i gaudiu d’aquesta proposta que us presentem.
Ah! I bona Festa Major a tothom!!
Jordi Puig “Kai”